Pages

Khamis, 16 Disember 2010

Hitam Putih Kehidupan

Sebuah lagu yang mempunyai lirik yang cukup bermakna... Berlatar-belakangkan alunan muzik yang bersahaja. Ditambah pula suara penyanyi yang gemersik. Aduh! terhibur rasanya. Menceritakan kehidupan di dunia yang indah, bersyukur, menghargai kehidupan yang dianugerahkan oleh yang Maha Esa. Penceritaan yang sangat 'simple', mudah difahami oleh semua peringkat umur, bangsa dan agama... Tahniah buat mereka yang terlibat dan berjaya menghasilkan lagu yang penuh makna ini. Apa-apa pun... layan.... ^^

Ahad, 12 Disember 2010

Lagu Ana Rafalli vs Wali Band



Wali Band - Mari Shalawat

Sholatullah salamullah, ‘ala Thoha Rasulillah
Sholatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
Wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah


Daripada kita pacaran
Lebih baik kita sholawatan
Daripada kita berduaan
Nanti bakal di hasut setan

Awas jangan dekat-dekatan
Kita ‘kan belum ada ikatan
Daripada dekat-dekatan
Mending kita sholawatan

Sholatullah salamullah, ‘ala Thoha Rasulillah
Sholatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
Wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah


Bukan aku tak suka padamu
Bukan aku tak mau denganmu
Tapi aku mau liat dulu
Setebal apa imanmu

Sudahlah engkau lupakan
Anggap saja kita ta’arufan
Sudahlah jangan kau pikirkan
Mending kita sholawatan

Sholatullah salamullah, ‘ala Thoha Rasulillah
Sholatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
Wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah




Sohaimi Mior Hassan, Ana Raffali & Altimet - Kalau Berpacaran

Sohaimi Mior Hassan
Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibu bapa adik abang

Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Korus
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang

Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

Ana Raffali
Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama

Hantarkan rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya

Ulang korus

Altimet
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga

Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa

Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah

Ulang korus 2x

Kedua-dua punyai maksud yang sama, penyampaian berbeza, latar muzik yang lebih kurang sama... cuma Wali Band lebih berani dalam menyampaikan kebenaran. Kalau berpacaran, walaupun liriknya mengajak kepada kebaikkan tapi masih juga ada kekeliruan di situ... contohnya, Apabila berdua Carilah tempat yang terang Agar tidak pula Mencuba aksi terlarang... ternyata, duduk berdua itu sudah nyata maksudnya menghampiri zina... oleh itu, jika dengar sesuatu lagu, lihat juga pada liriknya agar kita sendiri tidak menjadi ejen menyebar perkara yang boleh membuat orang salah tanggapan...

P/s: Sekadar meluahkan dan memberi pendapat.

H/p jatuh dalam longkang parking kereta SUK

Di sini ia jatuh....

Jatuh belakang kereta Imma... time tu Imma tengah kelam kabut, mana nak pegang handbeg, nak letak kunci kereta dalam beg lagi, angkat h/p sebab ada orang call, alih-alih tengah duk
kelam kabut tu, h/p Imma jatuh dalam longkang yang boleh tahan jugak laa dalam dia tuu...

haa... dalam tak? gelabah Imma dibuatnya...
tau tak apa Imma buat lepas tu?

Imma tukar kasut, pakai kasut ajaib hijau Imma (ala-ala pallas jazz)
Imma pun masuk dalam longkang... tu gambar kat atas tu...
Sape yang tau longkang parking kereta kat SUK tu, tau lah keadaan longkang tu macam mana.
Yang kelakarnye, Imma sempat tengak sekeliling dulu, mana tau kot-kot ada orang tengah tengok Imma dan gelak-gelakkan Imma ke.
Alhamdulillah... akhirnya Imma dapat ambik balik h/p Imma tu. Sayang tau, dah nak masuk umur 3 tahun h/p tu... =)

P/s: Sayangilah harta benda anda seperti nyawa anda... =)

Sabtu, 11 Disember 2010

Gambar-gambar aktiviti untuk tatapan semua

Salam semua... apa khabar? sihat ke? buat apa hujung minggu ni? mesti banyak aktiviti kan... kali ni, tak de apa yang menarik untuk Imma catat di ruangan blog Imma ni, sekadar memaparkan aktiviti-aktiviti Imma yang telah pun berlalu.

Alhamdulillah... Imma dah pun dapat balik semula laptop kesayangan Imma ni.. laptop ni masuk ICU, jauh nun di Keramat... sekarang dah boleh guna macam biasa.


eh... tiba-tiba pulak ada iklan penaja kat sebelah laptop ni =P

Buku yang Imma baru beli di lobi SUK
Buku ini bagus untuk sesiapa sahaja dan bagi mereka yang sentiasa mahu meningkatkan
atau mengekalkan kredibiliti diri. Hmm... bukan mudah untuk mengekalkannya...

Raya Haji lepas Imma tak dapat balik kampung sebab komitmen di kerja di Shah Alam
yang menuntut Imma untuk berada di Shah Alam... oleh itu, Imma buat keputusan
untuk beraya di rumah ibu angkat Imma di Jalan Yadi, Klang... Ibu Zaharah.

Tuu Ibu... (tudung merah), Anak Ibu (Ejat), Haji Kamaludin (Suami)
Waktu ni, kami tengah tengok lembu yang menjadi korban di sebelah umah ibu.

makan-makan bersama warga pengusaha tadika =)
Sebenarnya, kami semua ni baru je berpenat lelah membuat persiapan untuk
Sambutan Hari Kanak-kanak Negeri Selangor.

Sesekali nak juga enjoy dengan makcik-makcik ni... =)

Sambutan Hari Kanak-kanak di PKNS, Shah Alam

Sebanyak 30 Persembahan oleh kanak-kanak dari pelbagai tadika di Seluruh Negeri Selangor

Lepas Imma mengendalikan Sambutan Hari Kanak-kanak Negeri Selangor... akhirnya Imma demam... yang bestnye, masa Imma demam housemate Imma (K.Haerina) buatkan bubur... sedap sangat. Untungnye sapa dapat kawin dengan K.Ina. =)

Bubur yang sedap untuk orang sakit... =)

Khamis, 2 Disember 2010

Selamat Menyambut Tahun Baru Islam 1432H

Salam mahabbah... apa khabar semua? harapnya semua sihat ye...

Sebenarnya banyak perkara yang Imma nak masukkan dalam blog ini, dan Imma telah pun tulis beberapa artikel tapi yang peliknya tak boleh paste kat sini. Imma cuba laa juga nanti.

InsyaALLAH, Imma akan bercuti mulai esok 3hb Dismber 2010 hingga 7 Disember 2010. InsyaALLAH akan bertolak pulang ke kampung pagi esok.

Di kesempatan ini, Imma ingin mengucapkan selamat menyambut tahun baru Islam kepada anda semua yang sudi berkunjung ke blog Imma selama ini. Sebagai umat Islam, apa yang anda fikirkan untuk menerima dan menyambut kedatangan tahun baru, awal Muharam 1432H ini. Sudah bersediakah anda untuk berhijrah daripada sikap berlebih kurang tentang agama kepada yang lebih serius untuk melaksanakan Islam dalam diri, masyarakat, kampung dan negeri serta negara? Imma tinggalkan persoalan ini untuk kita sama-sama jawab untuk diri kita sendiri. Cukuplah muhasabah dan menilai diri sendiri, sebelum menilai orang lain.

Oleh itu, bersempena dengan Maal Hijrah kali ini... Imma ingin mengajak anda semua, marilah sama-sama kita bersihkan hati dan jiwa kita, dengan satu keazaman untuk melakukan segala perintah Allah, meninggalkan larangan-Nya dan membuat baik kepada semua orang termasuk musuh. Ingatlah jika kita boleh berbuat baik dengan musuh, dia akan mengenali hati kita sebagai orang yang jujur. Orang yang jujur mampu menarik orang ramai bagaikan magnet. InsyaALLAH...

P/s: Doakan perjalanan Imma selamat sampai ke destinasi esok. =)