Pages

Ahad, 8 Januari 2012

Panic buat seketika

PANIC... bukan PICNIC.. PANIC... atau cemas.. =))

Peristiwa : Tayar kereta pancit

Yelah.. mana tak panik... tayar dah rapat ke jalan, rasa tak ter'control' stereng kereta tadi.. Di tengah-tengah jalan, kereta banyak.. nak tak nak terpaksa masuk pekan Klang dan berenti serta merta. (Tak pasal-pasal masuk laluan sehala...abis orang marah...maaf pakcik, makcik)  
****Lega adik ade kt sebelah, dia laa tenangkan Imma.. so tak laa panik sangat. Terasala jugak seram sejuk sekejap.. hehe.. wat malu je citer. ;) apapun, kalau jadi kat korang, jangan panik sangat... rileks je, yang penting cari tempat selamat untuk buat parking kecemasan... Kalau tak tau tukar tayar, buat2 laa muka kesian sambil merenung tayar tu.. bawa keluar segala alat-alat tukar tayar dan susun sepah2 kat tayar yang pancit.. lama-lama mesti ada orang kesian dan nak tolong.. hehe, ni pengalaman tau. Tapi kalau sorang-sorang hati-hati laa sikit ye.. mana laa tau kot-kot orang nak samun ke apa.. =)

Alhamdulillah lega, baik sangat brader yang tolong Imma tadi. Bagi duit pun tak nak. Padahal baru seminggu berhijrah dari Sabah ke sini... semoga ALLAH mudahkan urusan dia kelak, dan semoga ALLAH murahkan rezeki dia. Ameen.

Apa pun pengalaman buat Imma... 

Penat sungguhlaa badan ni.. 

Malas lagi nak tukar tayar tu.. biar je laa pakai tayar spare. Lagipun gi keje balik keje je.. sehari tak sampai 2km pun. Boleh tahan laa kot tayar tu... lagi pulak khamis dan Jumaat ada kursus.. so tak pakai keta dah. Kiranya Sabtu boleh laa gi tukar tayar keta. 

Imma ni kalau dah keje, malas nak kuar sana sini... Weekend baru laa senang nak gi mana-mana. =)

K, laa.. nak tido.

Wassalam. 

*Yang penting selamat antar adik balik Matrik UIA PJ tadi... seram jugak kot, bawa keta jauh pakai tayar spare je pulak... nasib laa selamat sampai. Allah jualah penyelamatku.. tq ALLAH.

Tiada ulasan: