Pages

Sabtu, 3 Disember 2011

Hidup ini is so unsangkarable


UNSANGKARABLE????

Pernah tak tengok perkataan kat atas tu haa...
Ish... ni kes baca blog Abg Azli la ni...dah terjebak dengan salah guna perkataan Bahasa Melayu. 

tapi betullah.. hidup ini kita tak jangka apa akan berlaku di masa akan datang.
Misteri kan?
*
*
Hidup itu ibarat roda... 
Sekejap di atas sekejap di bawah... (ayat drama dalam tv)
Kita tak tau nasib kita...
*
*
*
Imma cuma nak share...
Apapun berlaku dalam hidup kita, kita mesti berani dan tabah dalam menghadapi
apa jua dugaan. Sebab disebalik yang berlaku ada hikmanya.
*
*
Imma teringat kata-kata seorang cendekiawan:
"Orang yang berjaya bukan dilihat berapa banyak dia gagal, tetapi orang yang bejaya dilihat
bagaimana dia berusaha untuk bangkit dari kegagalan" (lebih kurang macam tu bunyinya)
Cuba kita nilai orang yang berjaya yang berhampiran dengan kita.... setuju tak dengan kata-kata
di atas? 
Imma : "SETUJU!"

*
*
maka... jangan berputus asa.... 
kerna ALLAH sentiasa bersamamu...
InsyaALLAH... =) 

Ok sekian, motivasi pagi.. ;P

  -Google Image-
Copyright ©2006, Harimawan Latif iso 50
I took the picture very close to Borobudur Temple Central Java; I saw this scenery in this spot, which I thought it represented the Indonesia landscape….hopefully.
This Angel was interesting, because I could see three different contrast from the reflection of the clouds and coconut trees in the dark water (foreground), the rice field and the coconut trees in the distance (mid ground) and hill that covered by the shadow of the clouds and cloud it self (background). I want captured all these details in one shot.

#Imma memang suka tengok pemandangan kampung... suka sangat. Ini antara gambar yang berjaya mencuit hati Imma. Rasa nak masuk je dalam gambar ni, =)

Tq for sharing Bro ^.^

1 ulasan:

My Side berkata...

yess!..so unsangkarabale! :)