Pages

Sabtu, 19 Mac 2011

Sapaan yang tiba-tiba setelah lama tidak kunjung tiba

Dan ketika diriku disapa si dia...
Tiba-tiba menjadi tidak keruan lakuku...
Hati terus mencoret barisan kata puitis khas buatnya...

Bukan tidak mahu membalas sapaan mu..
Tetapi aku rasakan bagaikan aku berada di dunia bunian...
Kau hadir tiba-tiba...
Menyapa ku di dunia maya...
Hilangmu jua dengan tiba-tiba...
Pergi tanpa ada khabar...

Bilakah sandiwara antara kau juga aku akan berakhir?
Mengapa pula aku yang terpilih berada di episod ini?
Adakah persoalan ini ada jawabnya?

Sandiwara yang seperti tiada akhirnya...
Walau permulaannya indah nian belaka...

Haruskah aku terus berada di persisiran ini,
Menanti dan terus menanti hadirnya dirimu?
Menanti dan terus menanti jawapanmu?

Nukilan asal : Ms. Imma

2 ulasan:

RiCCa berkata...

Sabar yer menanti jawapan. InsyaAllah, dugaan dari Tuhan jer nih..

Ms. Imma berkata...

Sabar Ika. Yang penting pada ALLAH jualah tempat mengadu.tq Ika.