Pages

Selasa, 4 Januari 2011

Sekadar untuk renungan


Permulaan hari ini yang sedikit hambar, tidak seperti hari-hari yang lalu. Begitu juga semalam, diriku sedikit lemah dek terlalu mengikutkan perasaan yang sedang berduka.

Seperti kata sahabatku, "anda seorang yang normal bila anda rasa kecewa". Ya diriku terima kenyataan itu. Kekecewaan yang hanya boleh diubati dengan mengadu domba pada tuhan yang maha Esa, kekuatan minda yang boleh menepis segala prasangka. Kadang-kadang diriku tewas kerana perasaan negatif juga ditambah perasa hasutan oleh sang syaitan jahanam!

Alhamdulillah, jiwa dan pemikiran ku sedikit terubat, zikir yang ku amalkan, doa yang teman rapatku berikan. Ia memberi kesan yang baik dalam diri ku. Suatu yang baik untuk ku hadam dalam diriku untuk seumur hidupku.

Tiada yang dapat lari dari masalah diri, hanya mereka yang tabah bisa menempuhi dugaan yang mendatang. Diri ku cuma manusia biasa yang tidak lari dari rasa kecewa, cemburu... namun diriku tidak pernah ingin rasa berdendam... Alhamdulillah, didikan dari mak ayah, membuatkan diriku sudah terbiasa melepaskan perkara yang ia ditakdirkan bukan miliku.

Tiada ulasan: