Pages

Khamis, 2 Disember 2010

Selamat Menyambut Tahun Baru Islam 1432H

Salam mahabbah... apa khabar semua? harapnya semua sihat ye...

Sebenarnya banyak perkara yang Imma nak masukkan dalam blog ini, dan Imma telah pun tulis beberapa artikel tapi yang peliknya tak boleh paste kat sini. Imma cuba laa juga nanti.

InsyaALLAH, Imma akan bercuti mulai esok 3hb Dismber 2010 hingga 7 Disember 2010. InsyaALLAH akan bertolak pulang ke kampung pagi esok.

Di kesempatan ini, Imma ingin mengucapkan selamat menyambut tahun baru Islam kepada anda semua yang sudi berkunjung ke blog Imma selama ini. Sebagai umat Islam, apa yang anda fikirkan untuk menerima dan menyambut kedatangan tahun baru, awal Muharam 1432H ini. Sudah bersediakah anda untuk berhijrah daripada sikap berlebih kurang tentang agama kepada yang lebih serius untuk melaksanakan Islam dalam diri, masyarakat, kampung dan negeri serta negara? Imma tinggalkan persoalan ini untuk kita sama-sama jawab untuk diri kita sendiri. Cukuplah muhasabah dan menilai diri sendiri, sebelum menilai orang lain.

Oleh itu, bersempena dengan Maal Hijrah kali ini... Imma ingin mengajak anda semua, marilah sama-sama kita bersihkan hati dan jiwa kita, dengan satu keazaman untuk melakukan segala perintah Allah, meninggalkan larangan-Nya dan membuat baik kepada semua orang termasuk musuh. Ingatlah jika kita boleh berbuat baik dengan musuh, dia akan mengenali hati kita sebagai orang yang jujur. Orang yang jujur mampu menarik orang ramai bagaikan magnet. InsyaALLAH...

P/s: Doakan perjalanan Imma selamat sampai ke destinasi esok. =)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Benar-benar posting blog informatif di sini teman saya. Aku hanya ingin memberikan komentar & mengatakan terus bekerja dengan kualitas. Saya sudah bookmark blog Anda hanya sekarang dan aku akan kembali untuk membaca lebih lanjut di masa depan teman saya! Juga baik dipilih warna pada tema itu berjalan lancar dengan blog menurut pendapat sederhana saya:)