Pages

Rabu, 15 September 2010

Salam Lebaran

Salam lebaran...

Imma harap masih belum terlambat untuk Imma ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua pengunjung blog ini. Dikesempatan ini juga ingin memohon sejuta kemaafan buat semua seandainya ada yang terguris dengan perbuatan Imma selama ini. Maaf yer... =)


Macam mana dengan raya tahun ni? best tak? Alhamdulillah, seperti tahun-tahun sebelum ini... Imma dan keluarga Imma beraya di Terengganu, Felda Jerangau. Kampung sebelah mak. Hmmm... cumanya, kami tak beraya dengan abah, sebab abah tak dapat cuti, abah kene standby di pejabat. Dalam sibuk-sibuk umat Islam membuat persiapan raya, masih lagi ada kes jenayah di Machang tu... nasiblah... nak buat macam mana, dah tugas... so abah kene laa jalankan tanggungjawab dia pada negara =)

Sebahagian keluarga... ramai yang tak de...

Alhamdulillah, kami sekeluarga sempat berkunjung ke rumah saudara terdekat, tak lupa juga rumah tunang abang. Comel je dia, tersenyum riang sewaktu kami berkunjung ke rumahnya... kalau Imma laa... tak sanggup family tunang datang beraya, malu... tapi tunang abang ni baik, dia peramah sangat, mungkin dah lama kenal dengan family kami dan sekampung pulak tu, so tak lah segan sangat kot.

Pada Raya ke-3, sepupu Imma namanya Suhaimi selamat diijabkabulkan dengan pasangannya Akmawati @ Emma. Selamat sudah mereka bergelar suami dan isteri. Kecut perut jugak laa masa tengok sepupu Imma nak nikah tu, lebih-lebih lagi masa nak ke masjid kami naik satu kereta (kereta abang Imma)... apa lagi sempat jugaklaa kami mengusik dia. hehehe... jahat kan kitorang... Saat paling syahdu masa Tok Kadi baca khutbah nikah... hmm, sayu dalam hati terkenang sekiranya diri ini menjadi pengantin pulak.

Giliran abang Imma pulak akan melangsungkan perkahwinannya pada Oktober ini. InsyaALLAH. Imma pulak diberi amanah untuk menempah kad jemputan kahwin abang. Boleh tahan pening jugak laa... macam-macam konsep yang nak dibuatnya, tapi Imma dah buat konsep sendiri, moden+islamik+damai (sedap mata memandang). Amacam ok tak? Ok laa kan... =)salah satu kad yang berkenan di hati... simple+sweet

Hmmm... penat jugak yer buat persiapan kahwin ni, lebih-lebih lagi abang adalah orang yang pertama di kalangan adik beradik Imma yang akan berkahwin. So, banyak benda yang perlu dibeli. =) apa-apa pun doakan segalanya berjalan lancar yer... ameen...

Tiada ulasan: