Pages

Rabu, 16 Jun 2010

Berkhidmat kerana ALLAH

Salam mahabbah kepada semua,

Entah apa mahu di coret kali ini. Hmm... saya tidak berkeinginan untuk bercakap soal 'World Cup FIFA 2010', siapa yang menang dan siapa yang kalah... saya pasti di luar sana riuh rendah dengan sorakan mereka yang berstatuskan diri sebagai penonton/peminat bola.

Hari ini saya tidak ke pejabat, dek kerana kepala yang pening dan terasa 'berat' sangat, melangkah pun sedikit longlai. Bimbang pula saya nak memandu kereta ke tempat kerja. Inilah penangan akibat tidak cukup tidur selama beberapa hari yang lepas, apalah sangat kudrat seorang anak gadis seperti saya ini.

Hari rabu, seperti biasa usrah akan diadakan di pejabat, dan seperti dijadualkan, hari ini merupakan giliran saya untuk melakukan presentasi di hadapan bos dan rakan-rakan sepejabat. Namun, itu semua tidak berlaku hari ini, kata rakan saya di pejabat, bos tamat 'meeting' pun lambat iaitu hampir jam 5.30petang, makanya secara 'automatik' tiada usrah minggu ini. Jangan terlalu gembira yer Cik Imma, anda masih lagi perlu 'present' dan ia dibawa ke minggu hadapan... (^^) huhuhu...

Berada di rumah, saya cuba sedaya upaya untuk menyiapkan kerja dari rumah, nasib baiklah saya membawa pulang beberapa dokumen untuk dirujuk. Alhamdulillah akhirnya siap juga kerja saya, biarpun kepala berdenyut-denyut... Sakit sungguh! Setiap apa yang nak dilakukan, mesti ada satu penyebab yang kukuh yang tersemat di dalam hati, barulah dugaan dan cabaran yang datang tidak mudah goyah dan menukar pendirian kita untuk melakukan sesuatu perkara, betul tak?

Saya ingin meminjam kata-kata Al-Fadhil Ustaz Hassan Shukri (yang baru sahaja kembali ke rahmatullah pada Isnin lepas... Al-fatihah..)

“Percayalah...sesiapa yang memperjuangkan Islam, dia tidak akan susah. mungkin tidak kaya tetapi tidak ada yang susah atau tidak makan...Saya sendiri tidak pernah rasa gaji besar tetapi kehidupan saya tidak susah dan alhamdulillah makin bertambah baik.

“Bagi pejuang Islam, apa jua cabaran dan dugaan akhirnya Allah akan tolong juga dan bantu kita untuk teruskan kehidupan...,” katanya sambil mencebiskan nasihat kepada pemimpin agar sentiasa merapatkan saf antara satu sama lain termasuk dengan golongan bawahan supaya parti akan terus kukuh, disegani dan bertambah kuat di masa mendatang.

wallauhualam.

Tiada ulasan: